Details





Titel:

29 MAART 2022. - Besluit van de afdelingsverantwoordelijke tot subdelegatie van sommige beslissingsbevoegdheden aan personeelsleden van de Afdeling Juridisch en Internationaal Expertisecentrum



Inhoudstafel:


Art. 1-8



Deze tekst heeft de volgende tekst(en) gewijzigd:

2021022039 



Uitvoeringsbesluit(en):



Artikels:

Artikel 1. De teamverantwoordelijken van de afdeling Juridisch en Internationaal Expertisecentrum hebben delegatie om voor de personeelsleden van hun team beslissingen te nemen over:
  1° verloven zonder financiële impact en dienstvrijstellingen;
  2° werktijdregeling en plaats- en tijdsonafhankelijk werken;
  3° het overdragen van vakantiedagen;
  4° het inhoudelijk goedkeuren van vormingsactiviteiten.

Art.2. De budgethouders van de afdeling Juridisch en Internationaal Expertisecentrum hebben delegatie om, voor de budgetten die ze beheren, de administratieve beslissingen te nemen en de handelingen te stellen die, in het kader van de ontvangsten- en uitgavencyclus, noodzakelijk zijn voor de voorbereiding en de uitvoering van de beslissing van de Vlaamse Regering, de minister, de secretaris-generaal, de afdelingsverantwoordelijke of een ander orgaan.

Art.3. De voorzitter van de Beroepsinstantie Openbaarheid van Bestuur heeft delegatie om een advocaat aan te stellen als beslissingen van de beroepsinstantie in rechte worden aangevochten.

Art.4. De teamverantwoordelijke van de Dienst Controle Strategische Goederen wordt gemachtigd om, namens de afdelingsverantwoordelijke, de vergunningen, voorlopige adviezen, schriftelijke bevestigingen, voorafgaande machtigingen en certificaten van gecertificeerde persoon, te ondertekenen na beslissing van de afdelingsverantwoordelijke.

Art.5. De beslissingsbevoegdheden die bij dit besluit gedelegeerd worden, worden uitgeoefend binnen de perken en met inachtneming van de voorwaarden en modaliteiten die zijn vastgelegd in relevante wetten, decreten, besluiten en omzendbrieven, in het ondernemingsplan en in andere reglementeringen, instructies, richtlijnen en beslissingen.

Art.6. De delegaties die in dit besluit worden verleend, worden tevens verleend aan het personeelslid dat de delegatiehouder vervangt bij tijdelijke afwezigheid of verhindering.
  In geval van tijdelijke afwezigheid of verhindering plaatst het betrokken personeelslid, boven de vermelding van zijn graad en handtekening, de formule "voor de (graad van de delegatiehouder), afwezig".
  De delegatiehouders duiden, bij tijdelijke afwezigheid of verhindering, het personeelslid aan dat hem vervangt en delen dit mee aan de afdelingsverantwoordelijke.

Art.7. Het besluit van de afdelingsverantwoordelijke van 16 september 2021 tot subdelegatie van beslissingsbevoegdheden aan de teamverantwoordelijke van de Dienst Controle Strategische Goederen wordt opgeheven.

Art. 8. Dit besluit treedt in werking op 1 april 2022.