29 OKTOBER 2020. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot wijziging van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 7 mei 2020 betreffende diverse bepalingen inzake ambtenarenzaken in het kader van de COVID-19-pandemie
Art. 1-4
Artikel 1. In artikel 2 van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 7 mei 2020 betreffende diverse bepalingen inzake ambtenarenzaken in het kader van de COVID-19-pandemie, wordt paragraaf 2 aangevuld met de volgende leden:
"In afwijking van het eerste lid kan de hiërarchische meerdere de planning van de prestaties van zijn team organiseren zonder de fysieke aanwezigheid van elk personeelslid op de werkplek gedurende minstens twee dagen per week te garanderen, als hun aanwezigheid niet absoluut noodzakelijk is om de kwaliteit van de dienst, de werkdynamiek van het team of de sociale samenhang van de dienst te handhaven. In dergelijke gevallen neemt de hiërarchische meerdere niettemin de nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat de aanwezigheid van elk personeelslid in zijn team zoveel mogelijk in de richting gaat van de twee dagen aanwezigheid op de werkplek per week.
In afwijking van het eerste lid kan de Minister van Ambtenarenzaken voor de ambten die dat mogelijk maken, de verplichting tot fysieke aanwezigheid van elk personeelslid op de werkplek gedurende minstens twee dagen per week opschorten indien de epidemiologische toestand in het Koninkrijk dat vereist en indien deze opschorting noodzakelijk is om te voldoen aan de richtlijnen en aanbevelingen die door de bevoegde gezondheidsoverheden zouden worden uitgevaardigd. ".
Art.2. In artikel 7, eerste lid, van hetzelfde besluit, vervangen bij het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 2 juli 2020, worden de woorden "31 oktober 2020" vervangen door de woorden "31 december 2020".
Art.3. Dit besluit treedt in werking op 1 november 2020.
Art. 4. De Minister bevoegd voor ambtenarenzaken is belast met de uitvoering van dit besluit.