Details





Titel:

24 APRIL 2019. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot wijziging van diverse besluiten van de Regering van de Franse Gemeenschap betreffende contractuele verplichtingen, mandaat, verlof en afwezigheid en telewerk in het kader van de hervorming van ETNIC



Inhoudstafel:


Art. 1-10



Deze tekst heeft de volgende tekst(en) gewijzigd:

2004029068  2004029266  2013029138  2014029319  2017031866 



Uitvoeringsbesluit(en):



Artikels:

Artikel 1. In artikel 8, lid 2, van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 18 februari 2004 waarbij aan bepaalde personeelsleden van het ministerie van de Franse Gemeenschap, de Conseil supérieur de l'Audiovisuel en de instellingen van openbaar nut van sector XVII een vergoeding wordt toegekend voor diensten die buiten de normale werkuren worden verleend, worden de woorden "de l'Entreprise des Technologies nouvelles de l'Informatique et de la Communication de la Communauté française " vervangen door de woorden "de l'Entreprise publique des Technologies Numériques de l'information et de la communication de la Communauté française".

Art.2. In artikel 2, 2°, van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 2 juni 2004 betreffende het verlof en de afwezigheid van ambtenaren van de Regering van de Franse Gemeenschap, de Conseil supérieur de l'Audiovisuel en de instellingen van openbaar nut die ressorteren onder Sectorcomité XVII, worden de woorden "l'Entreprise des Technologies nouvelles, de l'Informatique et de la Communication de la Communauté française" geschrapt.

Art.3. Artikel 2, 3°, van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 20 september 2012 tot instelling van een stelsel van mandaten voor ambtenaren van de diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap en de instellingen van openbaar nut die ressorteren onder Sectorcomité XVII, worden de woorden " voor de leidend ambtenaar van ETNIC, de voorzitter van de raad van bestuur " vervangen door "voor de hoge ambtenaar van ETNIC, de minister belast met de administratieve informatica in zijn of haar bevoegdheden"

Art.4. In hetzelfde besluit wordt een artikel 20bis ingevoegd dat als volgt luidt:
  " Art. 20bis. § 1. Er wordt een beheersovereenkomst opgesteld voor ETNIC.
  De beheersovereenkomst, met inbegrip van een strategische planning voor vijf jaar, omvat ten minste de volgende elementen:
  1° een omschrijving van de opdrachten;
  2° een analyse van de omgeving en de belangrijkste actoren;
  3° strategische en operationele doelstellingen;
  4° strategische projecten;
  5° de toewijzing van budgettaire en logistieke middelen en middelen in verband met informatie- en communicatietechnologieën;
  6° personeelsplan en organigram;
  7° de werkingsmodaliteiten tussen de overheid en ETNIC;
  8° de modaliteiten voor externe communicatie;
  § 2. Het ontwerp van beheersovereenkomst wordt opgesteld door het Directiecomité van ETNIC.
  Het Directiecomité van ETNIC baseert zich op het door de Regering goedgekeurde vademecum voor het opstellen van de beheersovereenkomst.
  Deze ontwerpbeheersovereenkomst wordt binnen drie maanden na ontvangst ter raadpleging en goedkeuring voorgelegd aan de bevoegde minister.
  § 3. Binnen zes maanden na de benoeming van de mandatarissen stuurt de bevoegde minister het ontwerp van de ontwerpbeheersovereenkomst aan de Regering.
  De Regering en het Directiecomité van ETNIC onderhandelen over de ontwerpbeheersovereenkomst.
  De overeenkomst wordt gesloten binnen vier maanden na verzending van het ontwerp aan de Regering.
  Indien het Directiecomité van ETNIC en de Regering aan het einde van de in het vorige lid bedoelde periode geen overeenstemming bereiken, stelt de Regering de beheersovereenkomst definitief vast.
  § 4. Elk jaar, na goedkeuring van de begroting door het parlement, legt het Directiecomité van ETNIC via de bevoegde minister aan de Regering een follow-upverslag voor over de beheersovereenkomst.
  Het in lid 1 bedoeld verslag stelt het volgende voor:
  1° de vordering bij de verwezenlijking van de strategische doelstellingen en projecten;
  2° de nieuwe risico's die zijn vastgesteld in verband met de uitvoering van de overeenkomst;
  3° voorstellen tot wijziging van de beheersovereenkomst.
  Het in de eerste alinea bedoelde verslag zorgt voor de samenhang tussen de inhoud van de beheersovereenkomst en de voor het jaar goedgekeurde begroting.
  § 5. De Regering en het Directiecomité van ETNIC kunnen op verzoek van een van de partijen de beheersovereenkomst wijzigen overeenkomstig de in lid 3 vermelde procedures. In dit geval wordt de periode van vier maanden teruggebracht tot één maand.
  Tussen twee wijzigingen liggen minimaal zes maanden.
  § 6. Op aanvraag van de Regering of het Directiecomité van ETNIC kan de beheersovereenkomst vóór het verstrijken van de in lid 5 bedoelde periode van zes maanden worden gewijzigd in specifiek gemotiveerde dringende gevallen die ten tijde van de sluiting of vorige wijziging van de beheersovereenkomst niet te voorzien waren.
  Deze wijziging wordt aangebracht overeenkomstig de in lid 3 beschreven procedures. In dit geval wordt de termijn van vier maanden verkort tot 15 dagen.
  § 7. De beheersovereenkomst eindigt met de sluiting van een nieuwe beheersovereenkomst overeenkomstig lid 3.
  Uiterlijk zes maanden voor het verstrijken van de beheersovereenkomst legt de bevoegde minister, op voorstel van het Directiecomité van ETNIC, aan de overheid een evaluatie van de overeenkomst en de uitvoering ervan voor, alsmede aanbevelingen voor de vaststelling van de volgende overeenkomst.

Art.5. In artikel 21, paragraaf 1, tweede lid, van hetzelfde besluit, worden de woorden " A en van categorie " gevoegd tussen de woorden " categorie " en " B ".

Art.6. In artikel 32, lid 3, van hetzelfde besluit, worden de woorden " A en van categorie " gevoegd tussen de woorden " categorie " en " B ".
  In artikel 32, lid 3, van hetzelfde besluit worden de woorden " of van de administratie " gevoegd tussen de woorden " beheer " en " waarvan ".

Art.7. In artikel 4, § 2, van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 15 april 2014 betreffende de arbeidsvoorwaarden en de administratieve en financiële situatie van de contractuele personeelsleden van de diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap, de Conseil supérieur de l'Audiovisuel en de instellingen van openbaar nut die ressorteren onder de bevoegdheid van Sectorcomité XVII vallen, worden de woorden " artikel 11, § 1, lid 2, van het decreet van 27 maart 2002 betreffende de oprichting van ETNIC ", vervangen door " artikel 8 van het decreet van 25 oktober 2018 betreffende ETNIC ".

Art.8. In artikel 2, 5°, van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 15 november 2017 betreffende het telewerken, worden de woorden " het Directiecomité van ETNIC, zoals bepaald in artikel 10 van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 3 oktober 2002 dat het administratief- en vergoedingsstatuut vastlegt van het personeel van ETNIC of " gevoegd tussen de woorden " desgevallend " en " het orgaan ".

Art.9. Dit besluit treedt in werking op 1 juni 2019.

Art. 10. De minister die voor ambtenarenzaken bevoegd is, is belast de uitvoering van dit besluit.