28 JUNI 2018. - Ministerieel besluit tot vaststelling van het aanvullend reglement betreffende de signalisatie van de lage emissiezones in de zin van artikel 2.63 en 71.2 van het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg
Art. 1-3
Artikel 1. Een lage emissiezone zoals gedefinieerd in artikel 2.63 van het Koninklijk besluit van 1 december 1975 wordt ingesteld overeenkomstig artikel 4 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 25 januari 2018 betreffende het instellen van een lage-emissiezone op het ganse grondgebied van het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest, met uitzondering van de autosnelwegen alsook de toegangswegen tot de volgende overstapparkings :
a)Toegangswegen naar de parking Stalle
- Stallestraat : tussen de gewestgrens en de in- en uitgangen van de parking
- Marschalkdreefje
- Sterstraat : tussen de gewestgrens en de in- en uitgangen van de parking
b) Toegangswegen tot de parking COOVI en tot de Ring 0
- Bergensesteenweg : tussen de gewestgrens en de op- en afritten van de Ring 0
- Josse Leemenslaan
- Henri Simonetlaan
- Henri Simonet rondpunt
- Joseph Wybranlaan : tussen de gewestgrens en het Henri Somonet rondpunt
- Lenniksebaan : tussen de gewestgrens en op het kruispunt van de Josse Leemenslaan
c) Toeganswegen tot de parking Kraainem
- Wezembeeklaan : tussen de gewestgrens en de in- en uitgangen van de parking
- Emmanuel Mounierlaan : tussen de Wezembeeklaan en de in- en uitgangen van de parking
Art.2. De voertuigen voorzien in artikel 5 en 6 van het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 25 januari 2018 betreffende het instellen van een lage-emissiezone hebben toegang tot de lage- emissiezone.
Art. 3. Het begin van de lage emissiezone wordt ter kennis gebracht van de weggebruikers door de verkeersborden F117 en het einde van de lage emissiezone door de verkeersborden F118.