Details



Externe links:

Justel

Staatsblad pdf



Titel:

11 JULI 2013. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot toekenning van een subsidie van 1.000.000,00 EUR aan de gemeenten om het statutariseringsbeleid bij de plaatselijke besturen te promoten van het personeel van de gemeenten, de O.C.M.W.'s, de verenigingen gevormd overeenkomstig de bepalingen van hoofdstuk XII van de organieke wet van 8 juli 1976 op de Openbare Centra voor Maatschappelijk Welzijn waarvan de raad van bestuur uit O.C.M.W.'s bestaat, de openbare ziekenhuizen waarvan de gemeenten het tekort ten laste nemen en van de Berg van Barmhartigheid



Inhoudstafel:


Art. 1-8



Deze tekst heeft de volgende tekst(en) gewijzigd:



Uitvoeringsbesluit(en):



Artikels:

Artikel 1. Binnen de perken van de begrotingskredieten die op de basisallocatie 10.004.27.08.43.22 van de algemene uitgavenbegroting van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voor het jaar 2013 zijn ingeschreven, wordt in uitvoering van het sectoraal akkoord 2012/2013, een subsidie van 1.000.000,00 EUR toegekend aan de Brusselse gemeenten om het statutariseringsbeleid te bevorderen.

Art.2. De in artikel 1 bedoelde subsidie is bestemd om aan het Plaatselijk Bestuur een forfaitair bedrag van 1.000,00 EUR toe te kennen voor elke nieuwe benoeming in vast verband van ambtenaren tussen 1 januari 2013 en 31 december 2013 ongeacht hun niveau, of ze nu personeelsleden zijn van de gemeenten, de O.C.M.W.'s, de verenigingen gevormd overeenkomstig de bepalingen van hoofdstuk XII van de organieke wet van 8 juli 1976 op de Openbare Centra voor Maatschappelijk Welzijn waarvan de raad van bestuur uit O.C.M.W.'s bestaat, de openbare ziekenhuizen waarvan de gemeenten het tekort ten laste nemen en van de Berg van Barmhartigheid.

Art.3. § 1. De betaling van de in artikel 1 bedoelde subsidie gebeurt in een enkele keer :
  - na ontvangst en analyse van de in § 4 bedoelde verantwoordingsstukken;
  - tegen overlegging van een schuldvordering gericht aan het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest volgens de modaliteiten bepaald in § 2, binnen de termijn van 15 dagen nadat de begunstigde het verzoek van de bevoegde ordonnateur heeft ontvangen.
  § 2. Het origineel exemplaar van de schuldvordering moet ingediend worden bij het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Directie Comptabiliteit, CCN, lokaal 8.119, Vooruitgangsstraat 80, bus 1, te 1035 Brussel.
  § 3. De schuldvordering moet de reden van de betaling vermelden, het bedrag waarvan de betaling wordt gevraagd, het nr. van het visum voor de vastlegging en de bankrekening waarop het bedrag betaald dient te worden.
  Bovendien moet deze schuldvordering opgesteld worden op papier met briefhoofd, gedateerd en ondertekend door een persoon die gemachtigd is de begunstigde te binden.
  § 4. De bewijsstukken bestaan uit de voorlegging, per instelling, van een lijst van het personeel dat in vast verband werd benoemd tijdens de periode tussen 1 januari 2013 en 31 december 2013. Elke begunstigde gemeente zal deze lijst aan het Bestuur Plaatselijke besturen bezorgen. Het document zal worden overhandigd in de vorm van een tabel die chronologisch, alle nodige inlichtingen zal bevatten, zijnde : het aantal betrokken ambtenaren, naam van die personen, graad, datum van de aanwerving in de hoedanigheid van stagiair, datum van de benoeming in vast verband, geslacht, taalrol. Deze tabel zal met het totale bedrag afgesloten moeten worden en eensluidend worden verklaard door de burgemeester en de gemeentesecretaris.
  Nadat voornoemde stukken gecontroleerd zijn, wordt de gemeente door het Bestuur Plaatselijke Besturen verzocht een schuldvordering over te maken met vermelding van het eindbedrag dat hem toegekend is na onderzoek van het dossier.
  De bewijsstukken moeten verplicht ten laatste op 31 maart 2014 ingediend worden bij het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Bestuur Plaatselijke Besturen - Directie specifieke initiatieven, City Center, Kruidtuinlaan 20, 1ste verdieping te 1035 Brussel.
  De begunstigde gemeenten moeten ervoor zorgen dat het dossier volledig en in één keer wordt ingediend.
  Geen enkel bijkomend stuk zal aanvaard worden na de hierboven vermelde datum.
  § 5 Na de controle van de bewijsstukken beschikt de begunstigde, vanaf de ontvangst van de brief van de ordonnateur, over een termijn van 15 dagen om zijn argumenten voor te leggen indien hij niet akkoord gaat met de voorgestelde bedragen.
  De bevoegde ordonnateur neemt de eindbeslissing na analyse van de door de begunstigde uiteengezette middelen.
  De betalingen gebeuren binnen de grenzen van de begrotingskredieten. Deze betalingen worden zo spoedig mogelijk uitgevoerd rekening houdend met de controlevereisten.

Art.4. Het aandeel van de subsidie dat toekomt aan het O.C.M.W., de verenigingen gevormd overeenkomstig de bepalingen van hoofdstuk XII van de organieke wet van 8 juli 1976 op de Openbare Centra voor Maatschappelijk Welzijn waarvan de raad van bestuur uit O.C.M.W.'s bestaat en eventueel aan de Berg van Barmhartigheid en aan het ziekenhuis of de ziekenhuizen, dient onmiddellijk aan deze instellingen doorgestort te worden. Binnen de 15 dagen dient een stortingsbewijs bezorgd te worden aan de subsidiërende overheid.

Art.5. De Directie Specifieke Initiatieven van het Bestuur Plaatselijke Besturen van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest is aangewezen als de administratieve dienst die toeziet op het goed beheer van de door dit besluit toegekende kredieten.

Art.6. De Minister bevoegd voor Plaatselijke Besturen of zijn Administratie mag de begunstigde alle bijkomende gegevens vragen die nodig zijn voor de behandeling van het dossier en mag alle daartoe aangewezen stappen ondernemen om ze ter plaatse te bekomen.

Art.7. De Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering is belast met de uitvoering van dit besluit.

Art. 8. Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 1 januari 2013.

  Brussel, 11 juli 2013.
  Voor de Brusselse Hoofdstedelijke Regering :
  De Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering bevoegd voor Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen en Openbare Netheid,
  R. VERVOORT