25 MAART 2005. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap houdende delegatie van bevoegdheden inzake de organisatie van het gespecialiseerd onderwijs van de Franse Gemeenschap (VERTALING) (NOTA : Raadpleging van vroegere versies vanaf 08-02-2006 en tekstbijwerking tot 20-08-2012)
Art. 1-5
Artikel 1.[2 Delegatie wordt verleend aan de Minister bevoegd voor het Gespecialiseerd Onderwijs, om de artikelen 12, § 1, eerste lid, 13, § 3, 14, § 2, 15, §§ 3 en 4, 20, 47, §§ 1 en 2, 63, 65, § 2, 66, 103, 1° en 3°, 125, 6°, 128, 133, §§ 3, 4 en 5, 143, 147, 147bis, 148, vierde, vijfde en zesde lid, 156, 166 en 171 van het decreet van 3 maart 2004 houdende organisatie van het gespecialiseerd onderwijs, binnen de perken van de toegekende budgettaire kredieten uit te voeren.]2
----------
(1)<BFG 2010-04-22/25, art. 1, 002; Inwerkingtreding : 18-06-2010>
(2)<BFG 2012-06-28/27, art. 1, 003; Inwerkingtreding : 30-08-2012>
Art.2. Delegatie wordt verleend aan de Minister, tot wier bevoegdheid het Gespecialiseerd Onderwijs behoort, om artikel 12, § 2, van het decreet van 3 maart 2004 houdende organisatie van het gespecialiseerd onderwijs uit te voeren, namelijk de maatregelen zoals bepaald in het koninklijk besluit van 27 juli 1971 houdende organisatiemodaliteiten van de begeleiding der leerlingen die instellingen voor gespecialiseerd onderwijs volgen.
Art.3.Delegatie wordt verleend aan de Minister, tot wier bevoegdheid het Gespecialiseerd Onderwijs, om de artikelen 37; 89, §§ 1 en 2; 106 en 118 van het decreet van 3 maart 2004 houdende organisatie van het gespecialiseerd onderwijs, binnen de perken van de toegekende budgettaire kredieten uit te voeren, om afwijkingen toe te staan die niet zullen kunnen overeenstemmen, per onderwijsnet, met meer dan 0.25 % van het totaal aantal lestijden die voor het vorig jaar, voor elk onderwijsnet, gebruikt konden worden. Deze afwijkingen zullen met voorrang worden toegestaan aan scholen die de begeleiding organiseren van polygehandicapte leerlingen, autistische leerlingen, afasie/dysfasieleerlingen, leerlingen met gedragsstoornissen [1 aan de scholen die de aangepaste pedagogie organiseren voor de leerlingen met zware lichamelijke handicaps die hun autonomie hevig belemmeren en die intensieve zorgverlening en nursing vereisen maar die over de intellectuele bekwaamheden beschikken waardoor ze toegang krijgen tot het leren op school dankzij zeer specifieke orthopedagogische middelen, aan de leerlingen van het gespecialiseerd secundair onderwijs die aan het experimenteel project " SSAS (Structure scolaire d'accrochage et de socialisation) deelnemen]1 en voor de begeleiding van integratieprojecten.
----------
(1)<BFG 2012-06-28/27, art. 2, 003; Inwerkingtreding : 30-08-2012>
Art.4. Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 1 september 2004.
Art. 5. De Minister tot wier bevoegdheid het Gespecialiseerd Onderwijs behoort, wordt belast met de uitvoering van dit besluit.
Brussel, 25 maart 2005.
Vanwege de Regering van de Franse Gemeenschap :
De Minister-Presidente, belast met het Leerplichtonderwijs en het Onderwijs voor Sociale Promotie,
Mevr. M. ARENA.