Details



Externe links:

Justel

Staatsblad pdf



Titel:

7 SEPTEMBER 2004. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de selectieprocedure voor de ambtenaren van de dienst " voorafgaande beslissingen in fiscale zaken ".



Inhoudstafel:


Art. 1-5



Deze tekst heeft de volgende tekst(en) gewijzigd:



Uitvoeringsbesluit(en):



Artikels:

Artikel 1. § 1. De kandidaten voor een functie binnen de dienst " voorafgaande beslissingen in fiscale zaken " moeten de competenties en de bekwaamheden hebben zoals die zijn vastgelegd in de functiebeschrijving en het competentieprofiel betreffende deze functie.
  § 2. De functiebeschrijving en het competentieprofiel betreffende de functie die binnen de dienst " voorafgaande beslissingen in fiscale zaken " te begeven is, wordt bepaald door de leden van het college dat belast is met de leiding van deze dienst, in samenwerking met de Stafdienst Personeel en Organisatie.

Art.2. Een selectiecommissie wordt opgericht. Zij is samengesteld uit :
  - per taalrol, een lid van het college belast met de leiding van de dienst " voorafgaande beslissingen in fiscale zaken ";
  - per taalrol, een houder van de managementfunctie -1 of van een managementfunctie -2 van een fiscale entiteit;
  - per taalrol, een personeelslid van de Stafdienst Personeel en Organisatie aangeduid door de Directeur van de Stafdienst Personeel en Organisatie.
  De selectiecommissie kan slechts op geldige wijze overgaan tot het horen van de kandidaten en tot de deliberatie voor zover de meerderheid van de leden aanwezig is en minstens twee van de leden tot de taalrol van de kandidaat behoren.

Art.3. De selectieprocedure bestaat uit de volgende stappen :
  1° een oproep tot de kandidaten door middel van een gepast publiciteitsmiddel;
  2° op basis van de ingediende dossiers (gestandaardiseerd curriculum vitae) wordt een mondelinge proef georganiseerd voor de bovengenoemde commissie.
  Dit gedeelte heeft tot doel de functiespecifieke competenties van elke kandidaat, opgesomd in de desbetreffende functiebeschrijving en competentieprofiel, te evalueren en aan elke kandidaat één van de volgende vermeldingen toe te kennen : " gunstig " of " ongunstig ".
  De kandidaten die de vermelding " gunstig " hebben bekomen, worden gerangschikt.
  3° De kandidaten worden ingelicht over de vermelding evenals, in voorkomend geval, over de rangschikking die hen is toegekend.
  4° De lijst met kandidaten die de vermelding " gunstig " hebben bekomen en hun rangschikking, worden meegedeeld aan het college belast met de leiding van de dienst " voorafgaande beslissingen in fiscale zaken ".

Art.4. § 1. Wanneer een nieuwe aanduiding dient te gebeuren, wordt er bij voorrang beroep gedaan op de kandidaten die de vermelding " gunstig " hebben verkregen tijdens een voorafgaande selectie.
  § 2. Er wordt slechts een nieuwe selectie georganiseerd bij gebrek aan kandidaten die tijdens een voorafgaande selectie de vermelding " gunstig " hebben gekregen en ten minste elke vijf jaar.

Art. 5. Dit besluit treedt in werking op de datum van inwerkingtreding van het koninklijk besluit van 13 augustus 2004 houdende oprichting van de dienst " voorafgaande beslissingen in fiscale zaken " bij de Federale Overheidsdienst Financiën.
  Brussel, 7 september 2004.
  D. REYNDERS.