7 DECEMBER 2001. - Ministerieel besluit houdende de wijze van beheer, controle en archivering van het kandidatenregister voor een sociale woning.
Art. 1-5
Artikel 1. De ontvankelijke kandidaturen worden in chronologische volgorde van inschrijving van de aanvragen ingeschreven in de registers bestaande uit een opeenvolging van " kandidaat-huurders "- fiches, waarvan het model door de Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij werd bekrachtigd.
Art.2. Elke " kandidaat-huurders " - fiche van het register wordt genummerd.
Doorhalingen, wijzigingen, verwijzingen en toevoegingen houden een aanpassing in van het register.
Het register moet geïnformatiseerd beheerd worden.
Art.3. Zoals wordt bepaald in artikel 1 van dit besluit worden de fiches van het register chronologisch bewaard op papier in een onafhankelijke ordening van kandidatendossiers. Het register bevat voor alle kandidaten :
- de inschrijvingsfiche met de gegevens van de kandidaat voor de inschrijving;
- in voorkomend geval de schrappingsfiche van de kandidatuur.
Daarnaast moeten de fiches van het register, waarop de achtereenvolgende wijzigingen genoteerd staan die een weerslag hebben op de kandidatuur, op papier bewaard worden als volgt :
- referentiemaatschappij : voor alle aanpassingen die op de kandidatuur een weerslag hebben moet een fiche aangemaakt worden die wordt toegevoegd aan het dossier van de kandidaat-huurder;
- tweedelijnsmaatschappij : de voorgestelde bezoeken en de definitieve toewijzing door de maatschappij worden toegevoegd aan het dossier van de kandidaat-huurder.
Art.4. Telkens een maatschappij een aanpassing van het kandidatenregister invoert, is zij verplicht deze informatie, van zodra deze bekrachtigd is door de Sociaal Afgevaardigde en opgenomen is in de gewestelijke gegevensbank, bekend te maken aan de kandidaat-huurder.
Art. 5. De toewijzingen van woningen gebeuren op basis van een bijgewerkte lijst van kandidaten, gerangschikt in volgorde van voorrang en opgesplitst volgens het aantal kamers waarop zij aanspraak kunnen maken en de gekozen gemeenten.
Brussel op 7 december 2001.
De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, bevoegd voor Werkgelegenheid, Economie, Energie en Huisvesting,
E. TOMAS
De Staatssecretaris van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, bevoegd voor Huisvesting,
A. HUTCHINSON